De start van een blog

De start van een blog. 

Hoe begin je daar aan?
Laat ik van start gaan met het voorstellen van mezelf.
Mijn naam is Fleur, ik woon in een klein dorp genaamd Pittem.
-Daar waar die denkende man op het kerkplein zit. (Pater Verbiest cfr.)- Ik hou van pluizige dieren, lekker eten en ben altijd op zoek naar de kleine grote dingen in het leven.
Ik ben een nerd. Definieer nerd: ik kies liever een goed boek of een film/ serie op Zaterdagavond dan uit te gaan.
 Ik geloof dat praten naar een thema waar je interesse voor hebt goed vervolg is.
Een andere reden voor het starten van deze blog is omdat ik niet de enige ben met Type 1 Diabetes. In tegendeel! Ik ben zelfs niet de origineelste thuis. Mijn zus, Anaïs, heeft sinds ze zes jaar was diabetes Type 1.  (door latere posts zal je ontdekken wat Diabetes is en wat Type 1 juist betekent) Dit thema is dus altijd erg aanwezig geweest in dit gezin.

Ik heb de diagnose, diabetes Type 1, in juli 2017 gekregen.
Veel zaken waren geen verrassing meer,
maar bij sommige dingen had ik nog niet stil gestaan.
Zoals het feit dat je een wandelende zombie wordt wanneer je glycemie te hoog staat. Of wanneer hij te laag staat. *zucht*  maar hey, niet getreurd!
We staan er niet alleen voor! Het leven zou anders maar saai zijn. *knipoog*

Ik volg al een aantal mensen met hetzelfde lot op social media, en dat geeft me een gevoel van saamhorigheid.
Het gevoel dat je er niet alleen voor staat. Ervaringen delen.

Al een heel eind ben ik op zoek naar een kanaal om mijn schrijvende ik op los te laten.
Ik hoop dat jullie er net zo veel aan zullen hebben als ik doe tijdens het schrijven!

 Freestyle Libre en ACCU-CHECK mobile.

Ik ben in juli gestart met de Freestyle Libre Sensor. Dit is een klein schijfje die in je arm geprikt wordt en daar twee weken blijft zitten. Door met je scanner langs het schijfje te passeren kan je je glycemie lezen, zonder in je vingers te hoeven prikken! 
Ik vnd het erg jammer, maar na enkele maanden ben ik hier mee gestopt.
De waarden tussen de sensor en de vingerprik verschilden teveel van elkaar, soms tot wel 100! 
Terug vingerprikken dus. -niet zo fijn- maar gelukkig heb ik nieuw speelgoed: de ACCU-CHECK mobile.
Hij heeft een cassette, met de strips.  Geen geknoei met rondvliegende strips! 

Tot hier mijn eerste post, blijf op de hoogte als jij ook benieuwd bent naar Diabetes Type 1, Movies, books en good food!

-Fleur-

Reacties

Anoniem zei…
Ha! Het zou weleens kunnen lukken om iets te posten :-)
Héél fijn dat je hiermee gestart bent, Fleur..ik zal een trouwe volger zijn, da's zeker!
Succes met je leerrijke blog!
Catherine X

Populaire posts