Het begin van de lente

Het begin van de lente

Met de lente komen voor mij verschillende veranderingen. Vernieuwingen, verbeteringen. 

1.  Een nieuwe titel.

Dochter, zus, nicht, verpleegkundige, diabeet. En daar wordt nu Nursingbegeleider aan toegevoegd. Dit zijn een paar van mijn titels en sinds Donderdag 22 Maart is daar nog ééntje bij gekomen.
Ik ben dan bevestigd als nursingbegeleider. Dit houdt in dat ik een team van zestien verpleegkundigen mag coachen. 
22 Maart is een dag die doorweven was van blije en verdrietige gevoelens. Want ,op diezelfde dag nu twee jaar geleden, vonden de aanslagen in ons land plaats. Een mens vraagt zich af welke acties er echt toe doen in het leven. Het leven die in een ogenblik drastisch kan veranderen. Mensen herstellen nu nog van die ramp zowel fysiek als psychisch.

2. Een insulinepomp

27 Maart is het eerste gesprek doorgegaan rond het in gebruik nemen van het insulinepompje. 
Voor dat je kan starten moet je twee intake gesprekken doen en daarna volgen vier dagen ziekenhuisopname. Je moet in grote mate toegewijd zijn, want het vergt toch wat aanpassing.
Wat dat  ding hoort te doen is mijn glycemie (bloedsuiker) meer stabiel houden door de hele dag door insuline te geven. Volledig afgestemd op mijn levensritme. Een ritme die soms regelmatig is maar meestal met tussenritmes. Een afwisselende job is erg boeiend voor mij, maar erg uitdagend voor diabetes. Een pompje kan mij hierbij helpen. 
Vandaag bestond de uitleg uit het kennismaken met het materiaal: hoe het wordt gebruikt, hoe je het klaarmaakt om te gebruiken en hoe je de katether ter plaatse brengt. 
Ik heb dit meteen bij mezelf mogen uitproberen. Boeiend! 
Veel verschillende stappen voor de eerste keer, maar ik geloof dat dit binnenkort wel een vertrouwde handeling word. 
Ik houd jullie op de hoogte van mijn traject naar een insulinepomp!

Voorlopig alleen positieve dingen in het vooruitzicht! 

Tot later! 

-Fleur-

Reacties

Populaire posts